back

Ioannina Region Branding

Πόση ενέργεια σε ένα τόπο!

Αν πεις στον μέσο Ευρωπαίο για διακοπές στα Ιωάννινα θα χρειαστείς πολλή κουβέντα, πολύ περισσότερη απ'όσο χρειάζονται άλλοι μικροί προορισμοί αυτής της κλίμακας, όπως το Σιμπίου, η Γάνδη, η Μονεμβασιά, το Ανεσύ, ή η Λούρδη. Στην πραγματικότητα αυτή η ιστορική ελληνική πόλη με τη λίμνη της, το δαχτυλίδι των ψηλών βουνών που την περιβάλει και τις κοντινές παραλίες της Μεσογείου, συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα άλλων προορισμών, είναι λιγότερο "περπατημένη" και επομένως πιο αγνή και πιο πρόσφορη να την εξερευνήσεις και να την απολαύσεις.
Αυτά τα μηνύματα πέρασαν με λόγια και εικόνες στην παρουσίαση της νέας τουριστικής ταυτότητας των Ιωαννίνων και της περιοχής τους, το βράδυ της Παρασκευής 4 Μαρτίου στο Hotel Du Lac, ένα εκλεκτό 5* ξενοδοχείο και συνεδριακό κέντρο, στα Ιωάννινα. Στην παρουσίαση δεν υπήρχαν ομιλίες αλλά ζωντανή συζήτηση και στο κέντρο της ήταν οι αξίες -ποικιλία, φυσική ομορφιά και ανακάλυψη- και η νέα φυσιογνωμία του τόπου.

Το σήμα είναι σύγχρονο, δυναμικό, αυστηρό στις γραμμές του -θα μπορούσε να είναι σήμα μεγάλου οίκου ταξιδιωτικών ειδών ή αθλητικού εξοπλισμού- και απεικονίζει με στυλιστική αφαίρεση τον ορεινό και τον υδάτινο όγκο. Σε συνδυασμό με το σύνθημα (tagline) "Old.New.You", οπτική ταυτότητα και μήνυμα εκφράζουν τη νεανική ενέργεια του προορισμού που αρκείται στην ιστορία του αλλά διαδηλώνει τον δυναμισμό του και υπόσχεται σύγχρονη αντίληψη στη φιλοξενία.  

Το λογότυπο του προορισμού σχεδιάστηκε από την έμπειρη στο destination branding, Colibri, που υπογράφει ανάμεσα σε άλλα και το σήμα Discover Greece, την τουριστική ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και την επικοινωνία του Οργανισμού Τουρισμού της Χαλκιδικής. Η Colibri έκανε την έρευνα, πρότεινε το σύστημα αξιών, την επιθυμητή περιγραφή και το tagline του προορισμού, δημιούργησε τις ξενόγλωσσες παρουσιάσεις και εργάζεται ήδη για τη διαδικτυακή του παρουσία, για λογιαριασμό της Επιτροπής Τουρισμού που εκπροσωπεί τους συνεργαζόμενους φορείς (Δήμος, Ένωση Ξενοδόχων, Επιμελητήριο και ξενοδοχειακές επιχειρήσεις). Στο έργο της τουριστικής προβολής συνεργάζονται ακόμα η κορυφαία διοργανώτρια διεθνών συνεδριών Artion και η έμπειρη στη διπλωματία πόλεων Tourism Plus.

To ωραίο είναι ότι το ξεκίνημα της διεθνούς επικοινωνίας του προορισμού Ιωάννινα γίνεται με σοβαρή μελέτη και πολλή όρεξη. Το ακόμα ωραιότερο θα είναι να μη χρειάζεται να ρωτήσει κανείς πολλά όταν ακούει για το Βίκο στο Ζαγόρι, το Συρράκο στο Τζουμέρκα, τα Σύβοτα στο Ιόνιο, ή τις πίτες και τον μπακλαβά στη λίμνη -να "βλέπει" αμέσως Ιοannina!